Przepis na świąteczne pierniczki.

09:00 Anna od inspiracji do realizacji 50 Comments


Dzień dobry Kochani!
Najwyższy czas na pieczenie pierniczków! 

Przepis:
2 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru 
1,5 łyżeczki sody
2 łyżki miodu
przyprawa do piernika
1 jajko
łyżka masła
1/3 szklanki mleka

mąkę, cukier, sodę, przyprawę do piernika siekamy z miodem (najlepiej nożem)
dodajemy masło, następnie stopniowo dolewamy podgrzane mleko ciągle siekając
na koniec zagniatamy ciasto aż uzyskamy zbitą dość twardą masę
rozwałkowujemy i wycinamy pierniczki
pieczemy w 175 stopniach przez 15 minut

Na koniec gdy wycięłam już wszystkie wzory z reszty ciasta zrobiłam ogromnego ciastka! :D
Wylegiwał się w piekarniku niczym na plaży w tropikach ;)


Foremki kupiłam "na gorąco" i nie bardzo miałam możliwość wyboru- w trzech sklepach do których weszłam był aż jeden komplet :D


Ciasteczka czekają jeszcze na udekorowanie lukrem.


Są teraz bardzo twarde- ale to właśnie takie lubię najbardziej i boję się, że nie doczekają świąt :)


Smacznego!

Pozdrawiam, Anna


50 komentarzy:

  1. Cudnie wyglądają wasze pierniczki:)a z tą czerwienią komponują się świetnie.Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Za nami już pierwsza porcja, ale coś czuję że będzie kolejne pieczenie :P Teraz tylko który przepis wybrać, bo wszędzie tyle ich pokazują :O a chcę wypróbować któryś od blogowych koleżaneczek ;)

    Pozdrówka!
    Viola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ja wybrałam najłatwiejszy jaki znalazłam :)
      Szybko się robi, nie potrzeba wielu wymyślnych składników i nie trzeba odkładać ciasta na kilka godzin do lodówki :)
      Wyszły pyszne choć bardzooooo twarde ale ponoć z czasem zmiękną :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Oby .. bo inaczej zęby sobie połamiecie :P hihi Jednak tak w sumie z pierniczkami być powinno, tj. że miękną :)

      Usuń
  3. ja jeszcze w życiu pierników nie piekłam! sama nie mogę w to uwierzyć, jak się tak dłużej zastanowię :)
    ciastka kruche zawsze wygrywały z piernikami, ale Wasze pierniczki wyglądają tak apetycznie i mam przepis!
    chyba spróbuję :)
    Miłego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HA! ja też zawsze mówiłam, że upiekę i tak mi zeszło, że dopiero w tym roku się zmobilizowałam i mam moje pierwsze pierniki :)
      Świetna zabawa i są takieeeeee pyszne :)

      Usuń
  4. Ale pyszności dziś u Ciebie :-)Uwielbiam takie ciasteczka :-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne zdjęcia i bardzo dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciastek gigant wymiata :D będziecie go jeść jak kurczaka :D pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też juz pierniczyłam w tym roku i to na potęgę, bo robiłam pierniki w szkole razem z moimi sześciolatkami :) Była cała masa zabawy, a najlepsza przy wygniataniu ciasta :) Tylko nie było mi do śmiechu, kiedy trzeba było to wszystko upiec. No ale miny dzieci na drugi dzień, gdy mogły przystąpić do dekorowanie - bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to musiała być świetna zabawa :D Ja z moją 5-letnią siostrzenicą miałam ubaw a co dopiero z całą zgrają sześciolatków! :D

      Usuń
  8. Tyllo nie lukrowane guziczki!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm,jakie pyszności.Ja dopiero za tydzień zabiorę się za takie wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  10. cudny ten wazon - misa na orzechy!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczny kochana nowy świąteczny baner! Tak miło u Ciebie!
    Pozdrawiam Was ciepło, miłej niedzieli życzę :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i również życzymy spokojnej niedzieli! Pozdrawiamy :)

      Usuń
  12. Pyszności! :) Pięknie wyglądają w słoiku. U mnie chyba nie dotrwałyby do świąt :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. widzę, że dziś wszyscy pierniczą :))) śliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Też szukam fajnych foremek. Widziałam, że są ciekawe w Ikea, muszę się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widziałam ale niestety mam ponad 100 km do Ikea :(

      Usuń
  15. Też będę robić pierniczko ciasteczka w kształcie gwiazdeczek z polewą czekoladową. Już się nie mogę doczekać. W planach mam również zakup całych orzechów laskowych i posprejuje je na złoto, jako dekorację.

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu ciasteczka wyglądają smakowicie:) a pan ciastek no bomba:) zawsze dostaje jakiś kawałek ciasta.. na drugi raz sama
    zrobię takiego ludzika;) Ja planuję swoje świąteczne pierniczki zrobić za tydzień..Mam przepis na szybko mięknące więc
    śmiało mogę przed wigilią je zrobić (właśnie przed obawą zjedzenia;)
    Pozdrawiam
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O taki przepis by się przydał :)
      Bo te chyba nie dotrwają do świąt :)

      Usuń
  17. Ale ogromny pan ciastek!!! Też niebawem mam robić pierniczki to chyba skorzystam z przepisu, bo powiem szczerze ze pierwszy raz się za to zabieram <3

    OdpowiedzUsuń
  18. alez smakowitosci:))) skorzystam z przepisu :)) buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. A czym robiłaś dziurki w pierniczkach? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim upiekłam pierniczki zrobiłam dziurki za pomocą patyczka (takiego do szaszłyków), podczas pieczenie trochę się zakleiły więc poprawiłam ostrym cienkim końcem noża :)

      Usuń
  20. Ale pychotka....też piekłam w weekend pierniczki i już tak mało zostało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas na razie jeszcze są ale do świąt jeszcze sporo czasu.. :)

      Usuń
  21. Super. Skorzystam z przepisu;) Powiedz mi tylko, bo takie "grubaśkie" Twoje pierniczki, one tak wyrosły, czy po prostu nie wałkować ciasta za bardzo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wałkowałam za bardzo :) Chciałam żeby były grubsze więc tak około 0,5-1 cm ciasto miało

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Dziękuję :) Kochana, jeszcze jedno pytanie: na termoobieg ?
      (Przepraszam, jeśli chodzi o pieczenie zieloniutka jestem :) )

      Usuń
    4. Nie martw się ja też jestem "bardzo początkująca" :D
      Piekłam na "góra-dół" :)

      Usuń
    5. Dzięki :) Jutro próba :)

      Usuń
  22. Fajny przepis... polecam przeczytać moją historię wypieków :) http://lufcikotwarty.blogspot.com/2013/12/ale-ciacho.html Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń