DIY: Świąteczne dekoracje z masy solnej

08:00 Anna 32 Comments



Dzień dobry Kochani!

Ślicznie Wam dziękuję za wszystkie miłe komentarze pod ostatnimi postami.
Jest nam bardzo miło, że nasze M w wydaniu świątecznym przypadło Wam do gustu :)
Tak jak wspominałam w poprzednim poście wymyśliłam sobie, że oprócz serduszek i gwiazdek z tkanin na choince pojawią się także dekoracje z masy solnej.
Cały piątkowy wieczór wycinałam miśki, gwiazdki, itp. a dziś dokończyłam pracę zawieszając każdą "figurkę" na biało-czerwonym sznurku.
Efekt końcowy jest zadowalający! Gdybym miała więcej czasu z pewnością pomalowałabym je, a każdy misio dostałby swój sweterek ;)
Standardowo podaję krótką instrukcję jak przygotować zawieszki.

Przepis na wykonanie podstawowego przepisu na masę solną:
szklanka mąki, szklanka soli, +/-150 ml wody.


Mąkę, sól i wodę mieszamy.


Zagniatamy ciasto aż uzyskamy gładką masę.


Odcinamy kawałek ciasta a pozostałą część przykrywamy ściereczką aby nie obsychała.


Formujemy, wycinamy według uznania.


Pamiętajmy o zrobieniu dziurki, przez którą przeciągniemy sznurek.
Po wysuszeniu zawieszek zrobienie otworu może spowodować pęknięcia.


"Ciasto" suszymy w piekarniku lub kładąc w ciepłym miejscu (np. przy kaloryferze).


Kiedy zawieszki są już twarde nawlekamy sznurek lub tasiemkę.


Gotowe!



Miłego weekendu!
Anna


32 komentarze:

  1. Przede wszystkim fajna rzecz, żeby zająć dzieci :)
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak ;) Póki co pomagał mi narzeczony bo dzieci jeszcze nie mamy :)

      Usuń
  2. ale jak tak leżą na tej blaszce, to trzeba uważać, żeby się nie zapomnieć i nie schrupać!
    bo będzie:
    - Dzień Dobry p. Dentysta ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyglądają świetnie :)
      pozdrawiam ciepło :D

      Usuń
    2. a wiesz, że właśnie bardzo apetycznie wyglądały.. tylko trochę słone ;)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Chyba mamy takie same foremki (misio) :)) Też ostatnio z Zosią robiłyśmy stworki z masy solnej, ale nic nie przetrwało- Zośka wszystko pokruszyła następnego ranka ;)) Miłego dnia Aniu! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi :) foremki z Fackelmann, kupione w Piotrze i Pawle :)
      Miała zabawę :)
      Dzięki śliczne :)

      Usuń
  4. Dzisiaj dopiekam pierników (już trzeci raz) to zrobię chyba kilka choinkowch zawieszek według Twojej instrukcji :) bardzo czytelnie i pięknie to wszystko zaprezentowałaś: klimatyczne zdjęcia inspirują do tego, by biec do kuchni i już teraz, w tej chwili czynić cuda z masy solnej :)

    pozdrawiam cieplutko!
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłe słowa i polecam się na przyszłość :D Instrukcje będą i zdjęcia też postaram się robić :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Urocze i jeszcze ten sznureczek...mmm...wyglądają obłędnie :) Ja nie zrealizowałam swojego planu na masę solną i bardzo żałuję, bo już nie znajdę czasu. Na szybko mam w planie zrobic kilka zawieszek z gipsu, nawet barwniki kupiłam.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na szybko zawieszki z gipsu? jak to się robi? olabogaaaa chyba by mi nie wyszło :D

      Usuń
  6. Ja swoje twory z masy solnej zawsze maluję i potem lakieruję, ale takie naturalne też ślicznie wyglądają. W przyszłym roku może zrobię właśnie takie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też miałam taki zamiar ale już nie dam rady :( może za rok....

      Usuń
  7. pomysł świetny. kradnę.
    a efekt zadowalający? boskie są.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może w przyszłym roku się na takie pokuszę bo bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ha! Ja też zrobiłam ozdoby z masy solnej - serduszka, ale moje nie są tak ładne jak Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super również zrobiłam ozdoby z masy solnej, no i serduszka (zawieszki) z materiału, które są niesamowite - dziekuję za pomysł Pozdrawiam ciepło Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam podsunąć Ci pomysł :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. W tym roku nie robilam...ale dwa lata temu w ten sposob tez robilam ozdoby z masy :))
    Twoje swietnie wyszly:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Efekt końcowy super i zabawa pewnie przy tym też przednia :)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń