Przepis na sok z czarnego bzu.

11:12 Anna 29 Comments




Dzień dobry :)

W zeszłym roku po raz pierwszy spróbowałam soku z czarnego bzu (takiego domowego) :)
Tak bardzo mi zasmakował, że postanowiłam sama zrobić małe zapasy- okazało się, że sok przypadł do gustu nie tylko mnie ale też całej rodzince, dlatego w tym roku zapasy są sporo większe :D




 Dla przypomnienia podaję PRZEPIS:

40 kwiatów bzu
2 cytryny
2 kwaski cytrynowe (2 x 20 g)
1 kg cukru
2 litry wody

kwaity zrywamy w słoneczny dzień i rozkładamy na białej kartce/tkaninie tak by robaczki z nich wyszły :)  Ważne by ich nie myć gdyż wypłuczemy pyłek/smak.
 Następnie wkładamy kwiaty do naczynia a na wierzchu układamy plasterki cytryn.
Cukier i kwaski rozpuszczamy w wodzie i doprowadzamy do wrzenia.
Wrzątek przelewamy do naczynia z kwiatami.
Odstawiamy na 48 h. Po tym czasie odcedzamy kwiaty i sok przelewamy do słoiczków czy butelek. Zagotowujemy. 

Gotowe!




Tegoroczne przetwory udekorowałam papierowymi czapeczkami.
Tylko gdzie to wszystko przechować? 
Do piwnicy nie chodzę bo się boję a w mieszkaniu brakuje już szafek :D
Hmmm przydałby się jakiś kredens ;)




Miłego dnia!
Anna

29 komentarzy:

  1. Kochana zmotywowałaś mnie :) w samą porę. Mam nadzieję, że jutro będzie słoneczny dzień, bo dzisiaj niestety słońce przykryte chmurami i zanosi się na deszcz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też deszczowa pogoda :/
      Mam nadzieję, że jutro wyjdzie słońce :)

      Usuń
  2. u mnie nadal pada deszcz i nie mogę zerwać kwiatków .
    Jak tylko pojawi się słonko to pojadę do lasu.
    Ślicznie zaprezentowałaś produkcję.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Solidne zapasy:) Nabrałam ogromnej ochoty, żeby też zrobić taki sok, ale niestety pogoda nie dopisuje:/
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezłe zapasy. Nigdy nie próbowałam tego soku

    OdpowiedzUsuń
  5. W moim lesie rośnie ogrom czarnego bzu, ale jakoś nigdy nie miałam odwagi. Jak patrzę na Twoje zapasy to, aż zazdarszczam.

    OdpowiedzUsuń
  6. prosty sposób na nowy smak w domu, postaram się zrobić i zasmakować :) dziękuję za poradę i przepis

    OdpowiedzUsuń
  7. prosty sposób na nowy smak w domu, postaram się zrobić i zasmakować :) dziękuję za poradę i przepis

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba muszę spróbować, bo już słyszałam o tym soczku :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki sok musi smakować obłędnie :) Ostatnio pierwszy raz piłam sok z pokrzywy (również domowej roboty) i zakochałam się w tych wszystkich naturalnych smakach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja mieszkając od dziecka na wsi nie wiem co to sok z czarnego bzu i nie znam jego smaku... :/ No ale tak bywa... Muszę to naprawić :)) Śliczne te Twoje słoiczki i buteleczki :) W kredensie pięknie by się prezentowały :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ja mieszkałam na wsi ponad 20 lat i też nie wiedziałam :D
      Nic straconego :)

      Usuń
  11. ja bym chętnie spróbowała :) ale niestety nie mam czasu teraz na pichcenie :(
    ale urzekło mnie, jak pięknie wyglądają te słoiczki, z etykietkami i papierowymi "czapeczkami" ;))))
    i w tej skrzyneczce :)))))
    cudnie :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo przygotowanie wywaru zajmuje niewiele czasu.. najwięcej potrzeba na znalezienie i zerwanie kwiatów :)
      Może jeszcze znajdziesz czas :)
      a jeśli nie to zapraszam do mnie na soczek :)

      Usuń
  12. a ja znam przepis do którego dodaje się aż 12 cytryn!

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu a czy istnieje możliwośc zakupienia 1 słoiczka takiego soku od Ciebie?? Nigdy nie miałam z nim styczności, a chętnie bym sprobowala....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o matko! dopiero przeczytałam ten komentarz :(
      mam nadzieję, że zrobiłas już sok ale jeśli nie to oczywiśćie podzielę się słoiczkiem :)

      Usuń
  14. Aniu, właśnie wykonałam sok! Wczoraj będąc nad jeziorem, przypomniałam sobie o Twoim przepisie, a ponieważ w pobliżu rosły krzewy pięknego bzu, zerwałam kwiaty. Dziękuję za przepis ;). Zainspiruję się także Twoimi etykietkami.

    Uwielbiam tutaj zaglądać!

    Pozdrawiam Cię!
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  15. Sok z czarnego bzu? myślałem że roślina jest trująca gdyż zapach ma bardzo ostry. A tu taka niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihi nadal żyję ;)
      ale ponoć owoce faktycznie są trujące :D

      Usuń