DIY: dekoracje z masy solnej z dodatkiem kakao.

07:55 Anna od inspiracji do realizacji 39 Comments



Dzień  dobry :)
Wczorajszy wieczór spędziłam u mojej przyjaciółki Kasi, uwielbiamy sobie popierniczyć ;)
A tak serio... robiłyśmy zawieszki z masy solnej, słuchałyśmy "Last Christmas" Wham i innych świątecznych piosenek.
Zeszłoroczne zawieszki możecie zobaczyć TUTAJ. W tym roku zmieniłyśmy nieco przepis dodając kakao.
Zawieszki przypominają pierniczki i ładnie pachną!


Przepis
szklanka mąki,
szklanka soli,
+/-150 ml wody
2 łyżeczki kakao

najbardziej lubię gwiazdki
czerwono-biały sznurek kupiłam rok temu w Castoramie za ok. 4 zł :)

zanim włożymy nasze dekoracje do piekarnika pamiętajmy o zrobieniu dziurki
noooo trochę nam ich wyszło :)


nasza mała pomocniczka- Lady. A Kasia się schowała ;)
zrobiłyśmy też girlandę :)


Święta coraz bliżej. Magiczny czas...

Miłego dnia,
Anna


39 komentarzy:

  1. Super pomysł z tymi ciasteczkami.

    OdpowiedzUsuń
  2. :Phyba mnie zachecilas:P,ruszam do kuchni sprawdzic czy mam wszystko i do roboty:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu fantastyczny pomysł. Byłam pewna, że wypiekałaś pierniczki jak zobaczyłam pierwsze zdjęcie :))
    Psiak cudowny...jeszcze żeby zawsze był taki malusi hihi
    Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi to prawda, małe psiaczki są urocze ale gdy dorosną także! :)

      Usuń
  4. O jeju,jaką masz cudną psinkę!!!
    Zawieszki rzeczywiście przypominają prawdziwe jadalne pierniczki :) Żeby się ktoś nie pomylił i nie schrupał ;p
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To psinka mojej przyjaciółki :)
      Myślę, że ktoś może się przeliczyć z tymi "pierniczkami :D

      Usuń
  5. Cudne i wcale nie dziwię się , że najbardziej lubisz gwiazdki ;-) Sznurka zazdroszcze jak cholera !! Ja obczaiłam taki w ikea za 9,99 i jak juz ktoś ze znajomych się tam wybral , a mamy do Ikea ponad 200km to nie było ani jednej sztuki :-( Szary papier na prezenty już czeka , a sznurka wszędzie brak :-( castoramy też nie ma ... strasznie ubolewam ,pozostanie mi szarym wszystko związać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ceny tych sznurków są bardzoooo różne. Żałuję, że nie kupiłam ich więcej.

      Usuń
  6. Rzeczywiscie wygladaja jak pierniki!Smakowicie!!
    Slicznie wyszly!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł z dodaniem kakao. Pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super!!! wyglądaja pięnie :). U mnie w planie jest robienie ciasteczek i może zawieszek z masy solnej przez weekend :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chciałaby upiec pierniczki ;)

      Usuń
  9. Wspaniały pomysł, wyglądają zupełnie jak prawdziwe ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny pomysł z dodaniem kakao :) ja w tym roku również zrobiłam choinkowe ozdoby z masy solnej, ale w wydaniu klasycznym :) miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  11. ale pyszności :))))
    piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie to wygląda!
    szalenstwa-panny-matki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny pies i smakowite pierniczki atrapy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi dobrze powiedzine :D atrapa :)

      Usuń
  14. Wspaniale! Idealne na moja choinke! Po weekendzie zabieram sie do roboty!

    OdpowiedzUsuń
  15. super, cudne te "solone pierniczki"

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają jak prawdziwe pierniczki. Ktoś mógłby się zdziwić gdyby porwał takiego z choinki :)
    Wasza pomocnica jest słodka. Schrupałabym ją od razu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej rozrabiała niż pomagała ale jest tak urocza, że można jej wybaczyć :)

      Usuń
  17. Aniu, a na jakim dziale w Castoramie znalazlas ten cudny sznurek? Karola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była taka "wyspa" ze świątecznymi ozdobami :)

      Usuń