DIY: jak pomalować drzwi z płyty mdf?

09:56 Anna od inspiracji do realizacji 97 Comments




Dzień dobry,

Szaleństwo malowania wszystkiego na biało mnie nie opuszcza :)

Ostatnio przemalowałam też drzwi! Od dawna chciałam to zrobić :D

Długi czas z tym zwlekałam bo nie do końca byłam przekonana czy można przemalować drzwi z okleiny.

Stwierdziłam, że warto spróbować. Jeśli się nie uda to je wymienię.
W pierwszej kolejności zabezpieczyłam szybki taśmą malarską a całą powierzchnię okleiny zmatowiłam papierem ściernym (gr. 120). 
Trzeba pamiętać, aby nie zedrzeć okleiny bo będzie to widać po pomalowaniu.Zależy nam tylko na delikatnym zmatowieniu powierzchni.



 

Następnie pędzlem pomalowałam listwy wokół szyb (wałek się tu nie sprawdził).



Kiedy szczegóły takie jak listwy i zakamarki mamy już pomalowane pędzlem możemy pomalować płaskie powierzchnie. Ja użyłam do tego wałka z gąbki.




Drzwi ze względu na ciemny kolor musiałam pokryć 3 warstwami farby.  
Z ościeżnicami było nieco trudniej gdyż były pokryte grubą warstwą lakieru.
Do wyczyszczenia użyłam szlifierki i dopiero po usunięciu lakieru pomalowałam całość przy pomocy wałka.




Jednak wszystko da się zrobić. Wystarczy trochę pracy :)








Do malowania użyłam farby Śnieżka Supermal A400 Biały.

Pozdrawiam,
Ania




97 komentarzy:

  1. Super!! Ale pędzlowanie wciąga... :) Ja jak już zacznę to szukam kolejnych "przedmiotów" do malowania :) Lubię to, bo wiem jak malowanie potrafi odmienić daną rzecz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest to samo :D Pomaluje jedną rzecz to już rozglądam się za kolejną :D

      Usuń
  2. Wyszło pięknie. Ja też jestem fanką bieli. Lubię jak rozświetla wnętrze. Pozdrawiam. Alicja

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny efekt,ja być może zaczne za jakis czas budowę domu i właśnie wczoraj myślałam,co z moich mebli chciałabym zabrać ze sobą ale właśnie chciałabym przemalować je na biało.Twoje zdjecia utwierdziły mnie w moim pomyśle.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ cudownie wyszła ta zmiana! Tak, zawsze wiedziałam,z ę zmiany sa dobre :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie Ci wyszły te drzwi, muszę pokazać mężowi, może zmieni zdanie, bo kategorycznie mi zabronił malowania ich ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój Michał przyszedł do domu spojrzał na drzwi zdjęte z zawiasów i oklejone taśmą i spytał "drzwi też będziesz malować?", mój uśmiech był odpowiedzią a on na to "maniaczka bieli" :D

      Usuń
  6. Pracy dużo, a efekty oszałamiające:) swoich nie ruszam, za jakiś czas się wyprowadzamy i urządzę wtedy mieszkanie po swojemu:))) + białe drzwi :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nowe mieszkanie, wszystko od podstawa - super sprawa!

      Usuń
  7. Świetny efekt, jest teraz bardzo klimatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O super Ci wyszło. Ja drzwi bym się bała ruszać, a tu proszę jaki efekt u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszło pięknie, ja również planuję w najbliższym czasie przemalowanie drzwi z brązowych na białe.
    Pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
  10. Super efekt , a jeszcze lepszy by był gdyby listwy przypodłogowe również były białe . Moim zdaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100%
      Za jakiś czas je zmienię :)

      Usuń
  11. Jak to dobrze że można wszystko pomalować ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wyszło. A musiałaś zabezpieczyć lakierem? Rozumiem, że farba akrylowa. Czy może ta śnieżka to nie akryl?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SUPERMAL to emalia akrylowa :)
      Przeznaczona jest właśnie do malowania drzwi, okien, mebli, itp :)

      Usuń
    2. Dokładny opis znajdziesz tutaj:
      http://www.sniezka.pl/produkty/ochrona-i-dekoracja-drewna-i-metalu/emalie-nawierzchniowe-supermal/opis/supermal-emalia-akrylowa

      Usuń
  13. Kurcze no efekt jest rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyszło rewelacyjnie! Biała farba jest jednak magiczna!!!

    Pozdrawiam Patti

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie też marzy się biel w domu, ale na razie nie mogę przekabacić mojego M. Twardy z niego orzech :) posta muszę podrzucić Gosiaczkowi, bo chce malować szafę w sypialni jeszcze przed porodem. Może jej się przyda.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już pytała jak przemalować szafę :)

      Usuń
  16. Haha też mam nałóg malowania wszystkiego na biało, rozumiem Cię doskonale .Drzwi wyszły super , są o niebo lepsze jak pierwotna wersja ze sklepu , pozdrawiam
    http://thirdfloorno7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo pasują te białe drzwi do Twojego korytarza. :) Też bym swoje chciała przemalować, ale mam lekkie obawy, że wyjdą zacieki, niedociągnięcia.
    Pozdrawiam, Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli malujesz wałkiem to nie ma zacieków ;)

      Usuń
  18. Świetnie, ja też marzę o tym, żeby przemalować nasze, ale te są w okleinie z taką powłoką, która zapobiega zarysowaniom i zadrapaniom. Nie jestem pewna czy to dałoby się pomalować. Na pewno nie da się zmatowić tak, jak Ty to robiłaś chyba, że po prostu zerwać tą okleinę. Ciekawa jestem jak to się będzie sprawdzać w użytkowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmm wiesz co... ta farba dobrze się trzyma nawet na powierzchniach, których nie zmatowiłam więc może spróbuj na małym fragmencie :)

      Usuń
  19. Mojemu mężowi nie spodoba się ten post .... bo wie że będę teraz chciała malować nasz drzwi ;)

    Zawsze się bałam czy tak pomalowane będą się sprawdzać praktycznie

    OdpowiedzUsuń
  20. też się już od dłuższego czasu zastanawiam nad przemalowaniem drzwi wewnętrznych. Ale moje wszelkie obawy są chyba bezpodstawne, bo efekt końcowy na prawdę zachwyca :)
    Świetna robota!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. efekt rewelacyjny, też jestem uzależniona od malowania, sama ściana w pokoju dziecięcym, była już w ciągu 3 lat przemalowywana 3 razy...

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękna zmiana! Lada dzień czeka mnie podobna zmiana, mam do odświeżenia drewniano-szklane drzwi, więc będzie wesoło :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Efekt wyszedł świetny :) Też mam białe drzwi od sypialni, w sumie to prawie cały dom ma w takich barwach :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ślicznie Ci to wyszło! U nas czekają na przemalowanie drzwi wejściowe :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Idealne. Teraz są po prostu idealne :) Ja muszę wreszcie zabrać się za futryny i ich malowanie...

    OdpowiedzUsuń
  26. Aniu chciałam zapytać o kanapę z Twojego salonu którą kiedyś prezentowałaś - jeśli dobrze pamiętam była ona z Ikei? urządzamy teraz dom i jestem ciekawa Twojej opinii na jej temat. Czy się nie zapada pod pewnym czasie? I jak z tymi pokrowcami? wygodnie się je zdejmuje do prania? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zachwycona tą kanapą. Nie zapada się. Pokrowce łatwo zdjąć do prania. Jednak przy białej kanapie musisz mieć na uwadze, że przy dzieciach, częstych odwiedzinach gości należy ją często prać.

      Do nowego salonu z pewnością wybiorę tą samą kanapę tylko w ciemniejszym pokrowcu :)

      Pozdrawiam,
      Ania

      Usuń
  27. Czemu mężczyźni uważają, że biały - to szpital. Mój M. na moje pomysły odpowiada "nie będziesz mi w domu szpitala robiła". Na nic pokazywanie dobrych przykładów w necie i w realu. Niereformowalny. Moja siostra podpowiada mi, żebym nie pytała tylko malowała. Sama nie wiem. A przecież efekty są cudne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siostra ma rację :) Mój Michał też się ze mnie śmieje, że wszystko na biało maluję ale jak już pomaluję to nic nie mówi, że nie ładnie :D
      Dużo osób uważa, że biały jest zimny ale ja wiem, że rozjaśnia wnętrze a dzięki dodatkom jest bardzo przytulnie :)

      Usuń
    2. Też tak robię- nie pytam męża tylko maluję :) Ale mój M jest bardzo cierpliwy i zawsze efekt końcowy bardzo mu się podoba (tylko czasami pyta, czy to się leczy?) :))
      Buziaki

      Usuń
  28. Super :) Też malowałam drzwi na biało. Trochę pracy z tym jest, ale efekt wynagradza wszystko :) Zrobiło się u ciebie jaśniej:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam,
    również chciałabym przemalować swoje drzwi kupione rok temu, które niestety sporo kosztowały ale boję się czy efekt jest warty ryzyka.. dlatego szukam rozwiania wątpliwości, więc jeśli można to mam pytania:
    ile potrzeba tej farby, tzn. jaki mniej więcej jest koszt pomalowania jednego skrzydła? ( oczywiście też z ciemnego brązu, więc również pewnie trzy warstwy farby są konieczne)
    a druga bardziej nurtująca mnie kwestia, to pytanie o trwałość takich pomalowanych drzwi,
    czy farba na tych elementach futryny i drzwi które się ze sobą stykają się nie ściera? no bo jednak te elementy przy otwieraniu i zamykaniu wciąż pracują...
    bardzo proszę o odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo przepraszam, że odpowiadam dopiero dziś. Mam nadzieję, że nie jest za późno :)
      Ja malowałam farbą Śnieżki - Super mal - koszt ok 26 zł (ale dokładnie nie pamiętam) jedna puszka spokojnie starcza na kilka drzwi wraz z ościeżnicami.
      Po tych 2 miesiącach od pomalowania nie zauważyłam aby coś się działo z farbą, w miejscach, które się stykają więc raczej nie powinno być problemu :)

      Usuń
  30. Aniu, świetnie!
    Od dawna noszę się z zamiarem pomalowania drzwi, mam dokładnie takie jak Twoje.
    Napisz proszę ile czasu zajęło Ci pomalowanie drzwi, ile czasu czekałaś na wyschnięcie miedzy kolejnymi warstwami, tyle co zaleca producent czy może mniej/więcej? :)
    I jak eksploatacja: Nie zarysowały się? Zdarzyło się komuś uderzyć jw. nie przypadkowo? i czy nie ma ubytków? Obawiam się, że przy dwójce dzieci, będę łatać je co chwila ;)
    Pozdrawiam! Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      farba bardzo szybko wysychała i pomalowałam jedne drzwi + ościeżnicę w ciągu jednego dnia.
      Malowałam w ciepłe dni (w pokoju) i farba bardzo szybko wysychała ale nie pamiętam ile czekałam między wyschnięciem jednej warstwy a drugiej. Na pewno nie tyle ile zaleca producent ;)
      Minęły niecałe 4 miesiące odkąd pomalowałam drzwi i nie zauważyłam żadnych "odprysków" :)

      Pozdrawiam,
      Anna

      Usuń
  31. Czekam na relację z metamorfozy szafy, mam identyczna i również bym ja chętnie malneła;o)

    OdpowiedzUsuń
  32. wygląda fantastycznie, gratuluje odwagi :D widzę ze masz ładne listwy przypodłogowe, ja swoje przemalowałam farba akrylowa na biało (polecam) a tymczasem zbieram się pomału z zamiarem malowania drzwi pozdr Beata

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam. Panujemy przemalowanie drzwi w domu. Mamy tylko pytanie czy przemalowane podczas zamykania i otwierania nie zdzierają farby ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko w miejscu gdzie jest zamek.

      Usuń
  34. Cześć, mam pytanie, a czy uszczelkę w drzwiach też wymieniałaś, Ja będę malować brązowe drzwi ale , muszę też coś zrobić z tymi ciemnymi uszczelkami a nie mam pojęcia jak je wymienić:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Cześć, mam pytanie, a czy uszczelkę w drzwiach też wymieniałaś, Ja będę malować brązowe drzwi ale , muszę też coś zrobić z tymi ciemnymi uszczelkami a nie mam pojęcia jak je wymienić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :)
      ja nie miałam uszczelki :D

      Usuń
  36. Pani jest młodą osoba i zdolna ...jestem pełną podziwu dla Pani zdolności , pomysłów, gustu ...wszystkiego !!!!!!!!!Moje małe mieszkanie przypomina mi ...norę !!!!!!!!Ze względu ze nie mam i nigdy nie miałam funduszy na tyle by je urządzić solidnie !Chcialabym to zmienić czyli..norę na jasne , pogodne mieszkanie ...w dodatku cierpię na zaburzenia depresyjne wiec ta ciemosc mnie już meczy ,przytłacza...nie chce mi się wracać do mieszkania...Proszę mi podpowiedzieć jaka farba malowała Pani drzwi na jasno i jaka meble.Moje drzwi ciemne , meble koloru ...olcha ...wszystko brązowe , czerwone ,okropne ...niedopracowane..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do malowania użyłam farby Śnieżka Supermal A400 Biały :)
      mnie też ciągle brakowało funduszy na remont dlatego zaczęłam robić wszystko własnymi siłami :)

      Usuń
  37. Witam, czy efekt wyszedł matowy czy połyskujący? Też chce przemalować drzwi wraz z futrynami i szukam farby dającej efekt matowy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że półmat będzie dobrym określeniem :)

      Usuń
  38. Pięknie. Ja zaczęłam malować sosnowe drzwi na biało (z tych najtańszych, płycinowych), na razie pierwsza warstwa akryl Flugger. Efekt beznadziejny jak na razie. Pewnie dlatego, że użyłam pędzla. No nic, będę walczyć dalej. Interesuje mnie Twoja szlifierka - czy jest wydajna? Ja mam słabą szlifierkę, a ręczne matowienie to dużo pracy (a czasu brak).

    OdpowiedzUsuń
  39. Gratuluję dobrej roboty! Efekt jest świetny - poza jedną wątpliwością. Na ościeżnicy są uszkodzenia? Wgniecenia? Czy mi się wydaje? Obawiam się tego - biała gładka farba podkreśli uszkodzenia, które przy ciemnym kolorze nie były widoczne. Chyba że chodzi o takie efekt vintage, albo uzupełni się to masą szpachlową do drewna? No boję się tego. Ale gratuluję odwagi - mimo wszystko wnętrze zyskuje z białymi drzwiami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, nasze ościeżnice mają wgniecenia. Są drewniane i mają ok 30 lat.
      Nie uzupełniałam ich szpachlą bo nie lubię gdy wszystko jest idealnie gładkie :)

      Usuń
  40. Dzień dobry :) choć pochmurny...
    Podoba mi się efekt. Mam do pomalowania 7 drzwi z wenge na biały i korcą mnie bardzo bo poprzedni właściciele domu założyli je i zupełnie nie pasują do całości. Drzwi mają 4 lata, podoba mi się ich wzór ale ich dzieci już wyślizgały na drzwiach do łazienki i spiżarki tę powłokę. Szerokość ok 1cm długość uszkodzenia ok. 7cm. Wcześniej próbowałam je tuszować mazakami do tego typu drzwi ale co mam zrobić przed malowaniem? Zakleić te kawałki uszkodzone okleiną o tym wzorze i zmatowić? Jakaś podpowiedź?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi ocenić co byłoby najlepszym rozwiązaniem. Szpachla do drewna lub uniwersalna mogłaby pomóc. A może wyślij mi zdjęcie na maila to zobaczę jak to dokładnie wygląda?
      kontakt@odinspiracjidorealizacji.com

      Usuń
  41. Odpowiedzi
    1. Do malowania użyłam farby Śnieżka Supermal A400 Biały. Na końcu wpisu jest ta informacja 😊

      Usuń
    2. Do malowania użyłam farby Śnieżka Supermal A400 Biały. Na końcu wpisu jest ta informacja 😊

      Usuń
  42. Witam:) ja również chciałabym pomalować brązowe drzwi na białe. Tylko mam pytanie te drzwi sa bardzo gładkie, czy tez powinnam je zmatowić? drugie pytanie , mam metalowe futryny , tą samą farbą pomalować co drzwi ? PAni drzwi wyszły cudnie :)tez takie chce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. farba, której użyłam jest do drewna i metalu więc jak najbardziej można nią pomalować futryny :)
      Sugeruję delikatnie zmatowić by farba się dobrze "przyczepiła" :)

      Usuń
  43. Chyba zrobię samo... mam podobne drzwi, czy te listwy przy szybach malowane pędzlem się nie wyróżniają? Nie wyglądają gorzej niż miejsca malowane wałkiem?
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja mam do przemalowania 4 sztuki drzwi plus ościeżnice, oczywiście na biało:) mają kolor brązowy ze strukturą , mam nadzieję ze wyjdzie:)
    Dziękuję za tą inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  45. Dzień dobry, Pani Aniu ja mam trochę inne pytanie...na ścianie jest piękny szary kolor, jaka to farba? Ja już głupiej od tych wzornikow w sklepach. Proszę o info. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  46. Pani Aniu, jestem zachwycona. Wyglądają świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  47. Pani Aniu, a mnie ciekawi jak te drzwi wyglądają dwa lata po ich malowaniu. anie widzę, żeby zabezpieczyłaje Pani lakierem po malowaniu, czy można prosić o komentarz?
    Pozdrawiam, Lidia Głowacka-Michejda

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetnie to Pani wyszło, gratuluję. Rewelacja. I właśnie ponawiam pytanie poprzedniej Pani; jak wygląda kwestia trwałości po 2 latach?

    OdpowiedzUsuń
  49. Witaj mam dwa pytania. Po pierwsze ile zeszło ci farby na jedne drzwi? Ja mam trzy sztuki. Pytam dlatego reż bo chciałabym do tej Śnieżki dodać czarny pigment bo zależy mi na jasno szarych drwiach i musiałabym równo zmieszać może z dwie puszki. Trochę się boje czy ona nie straci właściwości swoich ale nie chce białej a z tej firmy nie ma szarej

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam !!!!
    Jaką pani malowała farbą? można nazwe? pozdr :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też proszę o odpowiedź? I jak wychodzi to cenowo? - przykładowo jaki jest koszt pomalowania takich jednych drzwi ? :)

      Usuń