DIY: aranżacja tarasu.

13:40 Anna od inspiracji do realizacji 87 Comments



Dzień dobry Kochani!

Udało się!!!! Nareszcie mamy nasz wymarzony taras :)
No może jeszcze brakuje drewnianej podłogi i zadaszenia ale i tak jest pięknie!
Jakiś czas temu wspominałam Wam, że nie chcemy w tym roku inwestować w urządzanie tarasu...
dlatego wymianę balustrady, podłogi i budowę zadaszenia zostawimy na czas bliżej nieokreślony.

Jednak gdy przypadkiem trafiłam na olx.pl na drewniane meble i pokazałam je M od razu zapaliła się lampka "jak pięknie mogłoby być na tarasie" :D
Michałowi bardzo spodobały się meble, które znalazłam i od razu zarezerwował je u sprzedającego.

Pamiętacie jak wspominałam o kilku projektach, które postanowiłam zrealizować choćby nie wiem co? WkręceniwDom i Bosch pomagają mi przy realizacji. Dziś pora na odsłonę pierwszego z nich:)


Jak wiecie uwielbiamY samodzielnie wykonywać prace remontowe w domu/ogrodzie/garażu/itp. Myślę, że odrobina chęci, serca i pracy może sprawić, że w końcu poczujemy się "u siebie".



Projekt nr 1
- Aranżacja tarasu - 
OKIENNICE

Do ich wykonania potrzebne będą:

ażurowe drzwiczki (dostępne w marketach budowlanych)
zawiasy - 4-6 szt.
deski na drewnianą ramkę
wyrzynarka
szlifierka
wkrętarko-wiertarka
system natryskowy
frezarka 
miara/ poziomica/laser krzyżowy
impregnat i farba do drewna
wkręty
czas wolny i chęci :)

Dalmierz Bosch PLR 50 C
Tak wyjście na taras czy wejście do domu - jak kto woli - wyglądało przed.
Pierwszą rzeczą, którą zrobiliśmy było dokładne zmierzenie tarasu i otworu na okiennice.
Michał jako miłośnik gadżetów musiał oczywiście użyć swojego nowego dalmierza, który ma nawet dotykowy wyświetlacz :D

System natryskowy PFS 3000-2

Do wykonania okiennic użyliśmy drewnianych ażurowych drzwi. W związku z tym, że okiennice będą narażone na działanie warunków atmosferycznych w pierwszej kolejności zostały zaimpregnowane (zwykły impregnat do drewna).
Następnie nałożyłam pędzlem pierwszą warstwę farby. Dlaczego pędzlem?
Według niektórych opinii dzięki malowaniu pędzlem farba lepiej wnika w drewno.
Na koniec nałożyłam dwie warstwy za pomocą systemu natryskowego - cudowne urządzenie :)
Od dawna marzyłam o tzw. pistolecie malarskim i w końcu moje marzenie się spełniło :)
System natryskowy równomiernie rozpyla farbę i skraca etap malowania!
Koleżanki z pracy znów nie rozumiały mojej radości gdy otworzyłam paczkę ze sprzętem :D

Laser krzyżowy Quigo, Akumulatorowa wyrzynarka Li-Ion PST 18 LI

W międzyczasie gdy drzwi dosychały mogliśmy zabrać się za wykonanie ramy.
Użyliśmy do tego trzech desek. Dwie deski pionowe i jedna pozioma do zrobienia tzw. korony.
Deskę, która jest u góry okiennic docięliśmy, tak by powstał ładny łuk a dodatkowo w jej środku wycięłam serduszko ;)

Frezarka górnowrzecionowa POF 1400 ACE

Zarówno na krawędziach górnego łuku jak i bocznych desek zrobiliśmy frez - zaokrągliliśmy kanty. Pierwszy raz wykonywałam frez i przyznam się Wam, że trochę się bałam.
Frezarka wygląda jak mały kosmita a w rzeczywistości jest bardzo prosta w obsłudze.




Zanim pomalowaliśmy ramkę wokół drzwi M wywiercił otwory w deskach i murze.

Wstępnie zobaczyliśmy jak to wygląda, czy coś trzeba poprawić.
Następnie pomalowaliśmy ramkę w ten sam sposób co drzwi - impregnat + farba.
Nawet deszcz nie jest nam straszny. Lubimy majsterkować.



Na koniec zostało już tylko zamontowanie zawiasów i drzwi.

Jeśli wkręty są bardzo widoczne możemy zaszpachlować je a następnie raz jeszcze pomalować.
Moja siostra postanowiła uwiecznić jak M pracuje a ja wrzucam fotki na INSTA :D



Kochani, nareszcie! Mamy okiennice. Moje wymarzone <3



Wracając do mebli....

Szlifierka rolkowa PPR 250 ES, akumulatorowa szlifierka uniwersalna Li-Ion PSM 18 LI
Najwięcej czasu pochłonęło zdarcie starej farby - najmozolniejsza praca. Jednak dzięki bezprzewodowej szlifierce i szlifierce rolkowej praca była dość przyjemna a do tego mogłam ją wykonywać na świeżym powietrzu, w ogrodzie :)




 Oczyszczone meble zabezpieczyliśmy w pierwszej kolejności impregnatem, następnie produktem międzywarstwowym a na koniec farbą. 

Nie samą pracą człowiek żyje... więc i chwila na herbatę i ciasteczko musiała się znaleźć :)


Zszywacz akumulatorowy PTK 14 EDT
Na koniec aby dopełnić całości skrzynkę po owocach pomalowałam pistoletem natryskowym na biało i wypełniłam folią (lepiej przyczepić folię np. pistoletem tapicerskim do ścianek skrzynki tak by woda nie wydostała się i skrzynka nie zgniła od wilgoci).
Ładnie kontrastuje z zielonymi liśćmi.


Jak Wam się podoba to co do tej pory zrobiliśmy?
Zostało jeszcze położenie nowej "trawy", wymiana lampy nad drzwiami, posadzenie większej ilości roślin.
Wszystko będziemy robić i dzielić się z Wami kolejnymi realizacjami :)





Tak wyjście na taras wygląda od strony przedpokoju.

Oprócz tego, że okiennice pięknie wyglądają to dodatkowo są też praktyczne.
Po ich zamknięciu korytarz nie nagrzewa się tak jak wcześniej.




KOCHANI, to nie koniec!

Będzie KONKURS!!!
Na dniach podam szczegóły :)



Pozdrawiam,

Anna


narzędzia - Bosch:
System natryskowy PFS 3000-2
Frezarka górnowrzecionowa POF 1400 ACE
Laser krzyżowy Quigo
Szlifierka rolkowa PPR 250 ES
Dalmierz PLR 50 C
Wyrzynarka akumulatorowa PST 18 LI
Akumulatorowa szlifierka uniwersalna PSM 18 LI



meble - olx.pl, drzwi ażurowe - dostępne w marketach budowlanych, siedziska - Jysk, Koc - Makro, Poduszka -DIY













87 komentarzy:

  1. Okiennice powalają <3 Żałuję, że na moim osiedlu coś takiego nie przejdzie... Są fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknia, jestem zachwycona.
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale z Was pracusie :) bardzo fajny efekt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi oj tak, pracujemy jak mróweczki :)

      Usuń
  4. bomba:) drzwi ekstra-delikatne, romantyczne aż szkoda że nie mam balkonu ani tarasu przy domu bo chętnie bym z pomysłu skorzystała:) pozdrawiam z altanki w słonecznym ogrodzie na śląsku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Altanka w ogrodzie to jest to! :)

      Usuń
  5. Okiennice wyglądają genialnie! Meble też rewelacja. Szykuje się piękny taras :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowite jaki efekt można osiągnąć niewielkim wkładem finansowym. Rewelacja ale wiadomo ze nic takiego na tym tarasie by się nie wydarzyło gdyby nie Wasza kreatywność i praca Waszych rąk. Brawo! A te okiennice to już cud, miód i malina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękujemy :) Cieszy nas, że nasza praca została doceniona :)

      Usuń
    2. niewielkim wkładem finansowym? toż tylko jedno elektronarzędzie to koszt rzędu ok. 350-500 zł, a co z pozostałymi. kogo na to stać..

      Usuń
  7. Pięknie! Ale się napracowaliście i efekt jest wspaniały:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duuuużo pracy ale warto było :)

      Usuń
  8. Wow :) Zazdroszczę takiego przestrzennego tarasu, a okiennice wyglądają cudnie, tak "włosko" ;)
    I meble pięknie odnowione, bardzo udany zakup.
    Pozdrawiam. I wspaniałych chwil w tym przepięknym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Te okiennice są ZACHWYCAJĄCE!
    Odebrało mi mowę...
    Pięknie!
    Pozdrawaim
    :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna oprawa drzwi i piękne meble, nie dziwię się, że się na nie zdecydowałaś. Trochę pracy i prezentują się cudnie. Sama bym takimi nie pogardziła ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć chętnych było sporo ale udało się je zdobyć :D

      Usuń
  11. Pieknie Wam to wyszlo! Sama chce zamontowac okiennice w swoim domu i tez rozwazam uzycie azurowych drzwiczek. Jak widac ten pomysl bardzo sie sprawdza i pieknie wyglada:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. no daliście czadu! świetna metamorfoza mebli. ale to jednak okiennice powalają. brawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :*
      PS. To te meble, po które pojechaliśmy do Poznania!

      Usuń
  13. Aniu, taras już wygląda obłędnie !!!! okiennice, meble skrzynia na kwiaty a to wszystko na tle tej pięknej ceglanej ściany :) cudnie !!!
    A przy okazji Wasz dom jest z cegły czy to ceglana elewacja ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Kasiu :*
      Dom jest z cegły. Ma ponad 26 lat :)

      Usuń
  14. Aniu niesamowita inspiracja. Wspaniały i mega praktyczny pomysł - okiennice górą !!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Taras jest przepiekny, jestem nim oczarowana. Świetnie to wymyśleliście. najfajniejsze jest to, że całość wyszła dość spontanicznie skoro narazie nie planowaliście nic robić. Okiennice sa piękne i to świetny pomysł, urzekła mnie korona i oczywiście biel, która wspaniale kontrastuje z cegłą. Kiedy zobaczyłam zdjęcie miniaturke myslalam, że to jakies zdjęcie z katalogu. Bardzo oryginalnie i pieknie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sami nie planowaliśmy zrobić tak fajnego miejsca do wypoczynku ale kiedy nadarzyła się okazja by kupić meble to pomysł na okiennice przyszedł sam :D

      Usuń
  16. Hi Anna !, the door was very nice , especially I liked the wooden top .. Great Job, deseo que tengas un buen resto del día
    Cariños

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Angelica :)
      Have a nice day too!

      Usuń
  17. Cudnie! Okiennice są genialne! :)
    Zdolni jesteście :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wyszło . Okiennice the best
    Miłego czasu na tarasie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie wyszło :) Bardzo mi się podoba :P
    www.worldwithcuriosity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. ANIU jestem oczarowana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wyszło pięknie, i ja chcę TAM kawę wypić... no napatrzeć sie nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam w takim razie na kawę :) Dzięki :)

      Usuń
  21. Piękne okiennice.
    Podziwiam tak kreatywnych ludzi jak Wy.
    Sprzęt boski, sama o takim marzę :) Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękujemy :)
      A sprzęt najlepszy!

      Usuń
  22. Zdolniachy :) Pięknie jest, a będzie jeszcze lepiej! Gratuluję efektów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Oj z deskami i zadaszeniem będzie bosko!

      Usuń
  23. Hello!
    your blog is very nice and friendly..
    I wait http://sebahatt.blogspot.com.tr/..

    OdpowiedzUsuń
  24. Rewelacyjnie wyszło !!!!! Brawo, uwielbiam tego typu okiennice i marzę aby coś takiego kiedyś zagościło i u mnie na tarasie !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również uwielbiam, zawsze przywożę mnóstwo zdjęć okiennic po wakacjach <3

      Usuń
  25. Brawo! :)
    Coś wspaniałego, pozazdrościć tylko takiej kreatywności :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Przyłączam się do komentarzy – okiennice są rewelacyjne! Kojarzą mi się z amerykańskim domkiem na jakimś idyllicznym przedmieściu :) Też jesteśmy na etapie urządzania tarasu i wyboru mebli. Te, które Państwo upolowali wiele zyskały po przemalowaniu na biało. Przedtem były nijakie, teraz wyglądają stylowo i zachęcają do relaksu na dworze. Bardzo ciekawa jestem jak taras będzie wyglądał z nową podłogą i zadaszeniem, ale już teraz prezentuje się fenomenalnie, zwłaszcza na tle ściany z cegieł. Pewnie troszeczkę się nim zainspiruję ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję :) Amerykańskei domki zawsze mi się podobały i nadal podobają. Zwłaszcza białe balustrady, werandy, itd.

      Usuń
  27. Prześlicznie! Zazdroszczę domu i tarasu :)
    Mieszkacie na piętrze domu czy cały macie do dyspozycji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowujemy górę domu by mieć osobne "mieszkanie". Rodzice mieszkają na dole :)

      Usuń
    2. No to zupełnie tak jak ja. Też mam zamiar założyć bloga :) Jak Wam się razem mieszka? Ja mam pewne obawy, każdy odradza takie wielopokoleniowe domy... Jak jest u Was?

      Usuń
    3. Wystarczy zrobić osobne wejście :) Moi rodzice nigdy nie "wtrącali się" w to co dzieje się na górze. Zawsze była to przestrzeń moja i sióstr a teraz jest podobnie. Każdy ma swoją część domu.

      Usuń
    4. Tak, właśnie też o tym myślałam. Moje siostry się już wyprowadziły, też mamy duży dom i szkoda mi żeby kiedyś w przyszłości stał pusty.,. Jetsem świeżo po ślubie i też wijemy na górze wspólne gniazdko, oczywiście z oddzielną kuchnią :)

      Usuń
  28. Na pewno mnóstwo pracy Was to kosztowało, ale efekt jest rewelacyjny :)
    P.S. Gonia urodziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracy było sporo ale opłacało się :) Efekt nas zadowala :)
      Widziałam zdjęcie na Insta. Pogratuluj i ucałuj ode mnie Gosię :)

      Usuń
  29. A jaka farba malowaliscie meble i okiennice? Chodzi mi o nazwe:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okiennice Akrylową Śnieżką Supermal do drewna i metalu.
      A meble specjalną farbą (profesjonalną) do drewna, której stolarze używają do malowania okien - RHENOCRYL.

      Usuń
  30. Przyłączam się do wszystkich komentarzy, pieknie to wszystko zrobiliście. Meble cudnie odnowiliście ale smaczku wszystkiemu dodają okiennice :) Brawo.

    OdpowiedzUsuń
  31. Przyłączam się do zachwytów: wyszło pięknie:) Mnie się też takie marzą... Jakie są wymiary Waszych okiennic? Szukam na swoje okna 150/150 i mam problem... Pozdrawiam. Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Hmmmm nie pamiętam wymiarów okiennic ale są to na pewno te ponad 2 metry

      Usuń
  32. Jakież przeoczenie! Czytałam wpis, zachwycałam się, wszystko oglądałam z każdej strony :-) i komentarza nie zostawiłam! No jakże tak nie docenić pięknej pracy! Super wygląda taras! Pomysł z okiennicami jest bajeczny! Idealnie!
    Jak jeszcze coś będzie ;-) więcej to będzie genialnie! Pozdrawiam cieplutko! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe dzięki :*
      Będą dechy i zadaszenie to będzie (dla nas) idealnie :)

      Usuń
  33. Cudownie to wszystko wygląda tylko jeszcze książka i kawka :) hmmm
    Gratuluję pomysłu i talentu.

    OdpowiedzUsuń
  34. Pomysł z okiennicami bardzo fajny. Nietrywialne rozwiązania w domu i przed domem zawsze wywierają lepsze wrażenie na innych. Latem było już gdzie spędzić w miły sposób czas i cieszyć się dobrą pogodą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, czas spędzony na tarasie z pewnością jest o wiele przyjemniejszy w taki otoczeniu :)

      Usuń
  35. Świetnie Wam to wyszło. Też zamierzamy zrobić coś podobnego, bo okiennice kochamy miłością bezgraniczną ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Fajnie to wyszło ;) Podoba mi się zwłaszcza ta "trawa", ale pod spód dałabym jeszcze jakąś podłogę kompozytową (np. jak tutaj). Nie jest to drogie rozwiązanie a świetnie się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najchętniej widzielibyśmy tu deski ale póki co brak funduszy zmusił nas do takiego rozwiązania :)

      Usuń
  37. Bardzo inspirujący blog. Taras przepięknie urządzony, dodatki i kolory super się ze sobą zgrywają!

    OdpowiedzUsuń