ZAPASY NA ZIMĘ: ogórki kiszone

20:27 Anna 6 Comments




Kucharką nie jestem, ani nawet gospodynią domową :D No takie życie... bliższe mi są wiertarki i szlifierki niż mikser i robot kuchenny :) Może kiedyś to się zmieni... może ;) 

Tymczasem zmobilizowałam się i zrobiłam kilka słoików ogórków kiszonych, które bardzo lubię - zwłaszcza w połączeniu z chlebem i smalcem :D


Przepis 

Składniki:
  • ogórki
  • czosnek
  • koper
  • chrzan
  • liście laurowe

Zalewa:
  • 1 l przegotowanej wody (zimnej)
  • 1 łyżka soli

Ogórki i koper - umyć. Czosnek, chrzan obrać i rozdrobnić. Ogórki układać w słoikach pionowo, jaśniejszym końcem do góry. Do każdego słoika dodać 2 ząbki czosnku, 3 kawałki chrzanu, niedużą gałązkę kopru oraz liść laurowy. Można również dołożyć 1-2 liście wiśni, czarnej porzeczki lub liść dębu. Zalać słoje z ogórkami zimną zalewą, dobrze zakręcić i odstawić do ukiszenia.
Przepis znalazłam TUTAJ







PS. Nakrętki kupiłam w Biedrze.

Smacznego,Anna




6 komentarzy:

  1. Oj i ja najbardziej lubię ogórki kiszone z chlebem i smalcem :D
    U nas ogóry były na topie w lipcu - zapasy mamy przeogromne :) Teraz lecą pomidory, brzoskwinie, śliwki i żurawina :) Nie wiem kto to zje :)

    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też robię bo ten smak zimą bezcenny

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ogórki robiłam w sierpniu, już i tak spóźniona, ale widać we wrześniu też można ;-) Tak naprawdę biorę ogórki ze sprawdzonego źródła, więc nie mogę zwlekać, chętnych zawsze jest masa. Przepis podobny, ale zamiast liści laurowych daję liście malin, wiśni i porzeczek. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomniałam o liściu laurowym!!!! :D

      Usuń