Akcja segregacja.

09:40 Anna 10 Comments


Dzień dobry :)

Muszę Wam powiedzieć, że jestem straszną "planerką".  W okresie przedświątecznym szczególnie ważna jest dla mnie organizacja w domu. 

Plan sprzatania na każdy dzień, tydzień... miesiąc. Nie chodzi przecież o to by codziennie urabiać się po łokcie szorując podłogi, piorąc czy sprzątając łazienkę, wystarczy, że te czynności zrobimy np. raz w tygodniu.

Ostatnio oprócz dobrego rozplanowania porządków w domu zwracam uwagę także na segregację odpadów. Nie należę do Greanpeace ale staram się w granicach możliwości i zdrowego rozsądku dbać o środowisko. 
Pamiętacie pewnie projekt - Zrób to sam - kosze do segregowania odpadów. Jeśli nie to zajrzyjcie :)

Segregacja zaczyna się jednak w kuchni, tutaj najczęściej mamy do czynienia z różnymi materiałami, które należy odpowiednio posegregować. 
Chciałam Wam pokazać kosz, który wybrałam do zadań specjalnych.


Dlaczego nie wybrałam kosza do zabudowy? Odpowiedź jest bardzo prosta -  brak miejsca. W szafce pod umywalką gdzie każdy statystyczny Polak ma kosz ja mam bardzo mało miejsca i mieści się tam tylko jeden mały kosz i kilka środków czystości (szafkę też odmienię ale o tym innym razem ;) ).

Wszystkie sprzęty w kuchni są w kolorze srebrnym dlatego dopasowałam do nich kosz ze stali nierdzewnej. Ma on trzy praktyczne pojemniki o pojemności 15 litrów. Dodatkowo oznaczyłam każdy z pojemników naklejką (dostępne tutaj) tak by segregacje była jeszcze łatwiejsza.





Po co zostawiamy puste słoiki??? No ok, do przetworów ale ostatnio mam ich stanowczo za dużo :D Do kosza!!!



Przed świętami staram się zrobić porządek w każdym możliwym (czyt. zapomnianym) miejscu.



Bardzo ważna zasada - sprzątamy na bieżąco! Nie odkładamy sprzątania po dopiero co zakończonej pracy na później. Co jeśli teściowa wpadnie z niezapowiedzianą wizytą? ;)

Kosz możecie znaleźć TUTAJ

Wpis powstał we współpracy z:





10 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny kosz.
    Ja też mam już wszystko spisane i zpalanowane - no tak mam i już ;-)
    Super kapcie ;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, że masz wszystko zaplanowane!
      A kapcie kupiłam w Pepco. Bardzo je lubię :)

      Usuń
  2. Całkiem miło wygląda ten kosz :-) Faktycznie może być elementem dekoracyjnym w kuchni.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja bym chciała mieć tyle miejsca na kosze do segregowania.. i tyle samozaparcia do planowania sprzątania, a potem sprzątania :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpisał(spisał) się doskonale :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kosz rzeczywiście wyśmieniety!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny taki kosz, ja właśnie szukam jakiegoś do siebie, ale mam ten problem, że mam mało miejsca w kuchni, więc ciężko mi znaleźć jakiś sensowny kosz.

    OdpowiedzUsuń