DIY: Komoda pod TV z szafek IKEA Knoxhult

12:21 Anna 29 Comments



Cześć Kochani, 
nasz salon w końcu doczekał się komody pod telewizorem. Wystające kable i rząd gniazdek drażnił mnie już od jakiegoś czasu i nie mogłam doczekać się realizacji naszego projektu DIY. 
Wymyśliłam sobie, że pod tv ma stanąć długa komoda na nóżkach, dodatkowo z zamkniętymi szafkami i drewnianym blatem. 
Ceny za gotową komodę z elementami drewna o długości ok. 180 cm zaczynają się od tysiąca złotych i idą w górę. Koszt naszej szafki to +/- 350 zł.

Do zrobienia komody użyliśmy:

trzech szafek wiszących z serii KNOXHULT (Ikea, 75 zł/szt), 

czterech nóżek tłoczonych (olx, 6-10 zł/szt) 

drewnianego blatu (ok. 60 zł) 

wosku Starwax Antiquaire ( ok. 35 zł)





Drewniane nóżki zabezpieczyłam woskiem Starwax Antiquaire - kolor dąb rustykalny. Wszystkie trzy szafki połączyliśmy ze sobą (przykręciliśmy ściankami bocznymi) a w czterech rogach przykręciliśmy drewniane nóżki.

UWAGA: Szafka jest zbyt długa by stać tylko na tych czterech nóżkach dlatego możecie dodatkowo przykręcić na środku (łączeniu szafek) dodatkowe dwie nóżki np. zwykłe proste lub przykręcić szafkę do ściany. 




W tylnych ścianach szafki Michał wyciął otwory na kable od sprzętów a następnie przybił je do całego korpusu.  

Dębowy blat przygotował w stolarni. Jeśli sami nie macie takiej możliwości to możecie go zamówić u stolarza (koszt ok. 60 zł). Blat został przykręcony od środka szafki.



Na koniec blat zabezpieczyliśmy tym samym woskiem co nóżki. Czynność powtórzyliśmy po 2 godzinach.




Reasumując do zrobienia komody użyliśmy:

trzech szafek wiszących z serii KNOXHULT (Ikea, 75 zł/szt), 

czterech nóżek tłoczonych (olx, 6-10 zł/szt) 

drewnianego blatu (ok. 60 zł).


Zobaczcie efekt końcowy.





Zrobiliśmy małe przemeblowanie. Pewnie nie ostatnie :) Dzięki takiemu ustawieniu mamy miejsce na kredens, który ma się niebawem pojawić w salonie.





poduszki - Home&You 
kosz na kółkach - DIY 
siedziska - Castorama 
słoiki, grafika Enjoy - Pepco 
drewniane zające - TUTAJ 
grafika z sową - Projekt Cacko 
stolik kawowy - olx+DIY

Koniecznie dajcie znać jak Wam się podoba komoda pod tv :)

Pozdrawiam Anna




29 komentarzy:

  1. bajecznie to wygląda :) uwielbiam czytać Twoje posty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Komoda prezentuje się fantastycznie :). I macie nietypowy mebel w pięknej kolorystyce. Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam Cię :).

    OdpowiedzUsuń
  3. gdybym znala dobrego stolarza u nas w miescie zycie staloby sie proste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze mieć takiego stolarza w okolicy, który jest otwarty na różne nowe pomysły :)

      Usuń
  4. Wyszło super, i bardzo pasuje do Waszego stolika kawowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie wyszła szafka i świetnie wpasowała się we wnętrze. Też mam w planach zrobienie szafki sama bo z gotowców niestety nie znalazłam o odpowiednich rozmiarach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też mieliśmy ten problem. Większość szafek jest mała, do 120 cm. A jeśli już są większe to ceny są kosmiczne.

      Usuń
  6. jestem zachwycona! świetny pomysł ale właśnie takiego spodziewałam się po Tobie! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na piękny mebel :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oszalały te bloggerki z tymi szafkami, ostatnio Artdeluxe,Ty,wcześniej ja. Najbardziej podoba mi się to że każda z nas miała inny pomysł i wyszło indywidualnie i zgodnie z charakterem każdej z nas. Pozdrawiam Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :D ostatnio wszędzie szafki :D mebel MUST HAVE :D

      Usuń
  9. Super pomysł i realizacja!!! Podoba mi się bardzo usłojenie blatu :) czekam na kredens ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) a kredens dopiero się szlifuje :D

      Usuń
  10. Świetna ;) sama od dłuższego czasu myślę o czymś bardzo podobnym pod nasz tv

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam zrobienie szafki samemu :)

      Usuń
  11. Bardzo dobry pomysł. Ja jakiś czas temu dokupiłam właśnie fajne nogi do stolika nocnego. Patrząc na Twój salon pomyślałam, że do mojego kosza na poduchy tez by się kółka przydały :-). Lubię takie inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Kosz z kółkami jest o wiele praktyczniejszy, można go swobodnie przesuwać.

      Usuń
  12. Ciekawy pomysł muszę przyznać, sama pewnie nie wpadłabym na takie rozwiązanie. Podobają mi się meble na nogach, teraz zresztą są modne. Ja w swoim salonie chciałam połączyć dwa style francuski z nowoczesnym. Pierwszy raz zdecydowałam się na wsparcie specjalisty i muszę przyznać, że to był strzał w dziesiątkę, trzeba wydać trochę kasy, ale mieszkanie jest dokładnie takie, jak chciałam włącznie z dodatkami, większość z nich znalazłam na Maison Creative. Aranżacją moich wnętrz zajęła się pani Dorota Kowalczyk, jakbyście szukali dobrego architekta, to przejrzyjcie sobie jej realizacje, poza tym to bardzo fajna babka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mała reklama 😉
      Ja jestem zwolenniczką działania na własną rękę bez architekta. Tylko wtedy dom będzie dokładnie taki jak ja chcę 😊

      Usuń