DIY: Jak uszyć poduszkę na zakładkę.

08:46 Anna od inspiracji do realizacji 6 Comments


Cześć :)

SZYCIE... a raczej życie czasem zmusza mnie do uszycia czegoś. Zwykle to co szyję jest z nagłej potrzeby i nie jest to skomplikowane :) Nie lubię szyć i nie idzie mi to zbyt dobrze ale tak jak wspomniałam czasem po prostu szybko potrzebuję coś zrobić. Tak było i w tym przypadku. 

Nietypowy wymiar poduszki, która zwykle leży na fotelu zmusza mnie do szycia poszewek specjalnie na wymiar. Mogłabym zastąpić ją standardową poduszką 40x40 cm i nie byłoby problemu z poszewką ale ta prostokątna poduszka idealnie pasuje pod plecy i jest po prostu wygodnie :) 

Instrukcja jest może mało szczegółowa ale chciałam Wam mniej więcej pokazać jak uszyć poszewkę nie mając zdolności krawieckich :D


KROK 1. 

Z wybranej tkaniny wycinamy prostokąt o wymiarach, które będą pasować na naszą poduszkę pamiętając o zapasie na szycie (ok. 1 cm). 



KROK 2. 
Końce tkaniny podwijamy jak na zdjęciu i przeszywamy na maszynie.


KROK 3. 

Po zewnętrznej stronie poduszki i w środku zakładki wszyłam rzep. Następnie odwróciłam tkaninę na lewą stronę i zszyłam boki.





Wykorzystałam kawałek materiału, którym obiłam podnóżek. Poduszka wtapia się w fotel :)




Nawet jeśli coś nie do końca nam wychodzi albo tego nie lubimy to warto próbować :) Podobno trening czyni mistrza. W ostatnim czasie uszyłam kilka rzeczy, które pokażę Wam niebawem. A może jak polubię szyć...


Pozdrawiam Anna


6 komentarzy:

  1. Haha tez jak szyje poszewki to tylko na zakladke bo nie umiem wszyc zamka :) trzeba sobie radzic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha! mam podobnie. Wszyswanie zamkó jest dla mnie wyższą szkołą jazdy więc takie rozwiązanie bardziej mi odpowiada :)

      Usuń
  2. Ciach i już jest poduszka! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydawać by się mogło że projekt poduszki nie jest skomplikowany, ale pozory mylą :) Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo często ograniczeniem jest wyobraźnia :) warto próbować

      Usuń